The Catch!

I lördags var jag och tittade på när Damlandslaget spelade en scrimage emot ett gäng SMM's spelare. Tanken var att de skulle spela emot SMM's u15 lag. Men pga personalbrist så blev spelarna ersatta av några u19 och u17 spelare. Även Kaj Rogner, SMM's u15(Även HC i STAFF) coach såg vi ombytt till både linje, QB och LB... härligt härligt.
Tjejerna spelade faktist väldigt bra. Det var ju självklart en stor skillnad fysiskt.
Defensivt hade tjejerna knappt en chans men de visade fortfarande att de tog rätta vinklar och förstod spelboken.
Offensivt så spelade man väldigt bra, två personer som lyste upp denna dag var bl.a. SMM's QB Marianne Gimhag, som denna dag fick spela emot sin egna bror Jonas Gimhag.
Marianne visade att hon kunde vara en ledare på plan trots att hon bara är 14 år gammal.
En annan spelare som jag tyckte såg ut som ett framtids löfte var U86:ers WR Frida Engström.
Jag blev förvånad när jag fick syn på denna tjej, hon måste ha varit minst 180cm lång. Tja hon var längre än många i killarnas lag. Hon har väldigt mycket potential för framtiden.

Utdrag från TheCatch.Webs.com

Jag kan ju säga att jag ganska väldigt otroligt glad!!:D

Kommentarer
Postat av: Amanda W

åh, vad stolt jag är över dig kussen :):) keep up the good work!!!!! PUSS

2009-07-10 @ 01:14:40
URL: http://amaaandaw.blogg.se/
Postat av: lisa

najs jobbat!

2009-07-20 @ 22:11:08
Postat av: ida!(pipen)

Du är ju GRYM vännen :D

2009-07-21 @ 20:17:43
URL: http://pipenhedquist.blogg.se/
Postat av: ida!(pipen)

Du är ju GRYM vännen! :)

2009-07-21 @ 20:18:38
URL: http://pipenhedquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0