bättre och bättre!

Dagarna blir bara bättre och bättre. Det känns otroligt skönt! Och tisdagen, veckans värsta dag har passerat och jag har haft riktigt kul. Allt flyter på. Oj vad jag gillar att täffa nya människor, specciellt dom som man ser hela tiden men aldrig pratar med. Men de ändras hela tiden, idag träffade jag fyra nya människor, som är otroligt trevliga och det gör mig sjukt glad. Min kalender är underbar, jag har äntligen lyckats göra de jag försökt göra ganska länge nu, jag har tagit kontrollen och det är underbart!

Fick tillbaka mitt engelska prov idag 1,5 poäng ifrån MVG gud vad sur jag blev, men ändå det är ändå bra jobbat. Jag gillar inte sättet vi får lära oss engelska i skolan, iaf  inte på de nationella programmen. Att läsa en text sen komma ihåg specifik fakta lär iaf inte mig mer engelska. En typisk fråga som skulle kunna komma på vårat prov är till exempel, vilket år skädde rånet som gav upphov till stockholmsyndromet?. Ni ser, de är ren fakta, dom som får bra betyg på proven är de som ha bra när minne och bara för att man har bra närminne ska man inte få bra betyg i Engelska, så är det bara. Men jag pratade med läraren  och han höll med mig och forstog precis vad jag menade. Så vi pratade lite och han berättade att undervisningen skulle vara mer på de viset under vårterminen vilket gjorde mig väldigt glad och lättad.

Ne den här dagen var underbar!! Imorron har jag prov i national ekonomi och jag har sten koll på allt, de är sjukt skönt. Ne, just nu trivs jag sjukt bra i mitt liv.

puss på ljumsken // frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0