släkt träff

Idag har jag varit i Västerås hela dagen och träffat släkten på olika håll. Först var vi ute och tittade till sommarstugan. Vilket jag var lite misslyckat. Vi har en sån där grej på elementet som man kan ringa upp så sätter man på den. Så där går jag ut ur bilen och tror att jag ska få sitta i en varmt rumm, men icke sa nicke. Det var iskallt. Pappa hade kopplat sladdarna fel så när han ringde upp saken, så satte han inte på elementet utan värmemadrassen i min lillasysters säng. Visst om de had efungerat hade det varit någosånär varmt i rummet men de va iskallt för det finns en till påslagnings knapp till madrassen så den var också iskall. Jag blev inte lite besviken kan jag ju säga. Men vi satte på värmen i lillstugan istället så den var varm på 20 minuter eller nått så ganska skönt blev det ändå, även fast det blev lite trångt. Så där satt vi och fikade.



Så här ser det ut på vintern vid våran stuga.


Sen gick vi en promenad tittade blan annat på hur dom hade muddrat nere vid våran brygga, vid den nya bryggan, vid gamla bryggan och vid båtplatserna. Det hade verkligen blivit jätte bra och det kommer  vara jättefint i sommar!! Träffade också Nenne och Henke på promenaden, Nenne är min moster. Sa hej, dom skulle också komma till farmor och farfar sen bara lite senare.

Sen åkte vi in till Västerås, tar typ en tio minuter eller så med bil. Först till plantagen för att köpa blommor, tradition när vi åker till farmor. Sen hem till farmor och farfar, vi kom 15 minuter sent, men vad ska man göra, är man engströmmare så är man och engströmmare kommer sent, ibland lite, ibland mer. Maten var jätte god som vanligt när farmor lagar mat. Och som varje år hängde min vackra garnkula i granen. Gjorde den när jag var 5, och sen dess har den hängt i granen varje år. Den är väll kanske inte jätte vacker men den håller. Sen hängde en annan kula i granen. En som tidigare hängde på slottet när Oscar nån siffra regerade. Ganska coolt faktist. Men i vår familj har vi ju historier om allt så nu har jag en histroria till att hålla på minnet. haha, men jag har kommit ihåg dom andra så en till får nog plats. Sen efter maten var de julklappsutdelning. Jag fick  en extern hårddisk till min dator, en mini. Med 250GB minne, NICE. Sen fick jg en underbar sjal av Peckarna, Björnborg troson, strumpbyxor och CD skiva av Mats och Tina och lite till, men palla räkna upp allt ?! NEJ!

Från början var det tänkt att jag skulle sova hos Sara på kvällen sen men det blev inte av för det var helt enkelt för mycket släkt där. Vi kanske ska ses imorron, på mellandagsrean. Hoppas, hoppas!! Men de ska bestämmas senare ikväll.

Nu ska jag ringa några samtal, så hej så länge // frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0