Hej träningsvärk

Hej hopp!!

Idag var de som sagt amerikanskfotbollsträning, men när jag ringer upp Sara vid halv 12, träningen börjar 12, så är hon fortfarande ute på Resta, deras gård cirka 20 minuter från stan. Snacka om att jag fick panik, så jag gick hem till Sara, utan att nån var hemma hos henne, jag vet det är lite cp men jag och hennes familj har en lite konstig relation dock bara åt de extremt bra hållet. Sen packade jag ihop hennes grejer, städade och diskade köket eftersom vi inte han göra nånting åt det igår, sen gick jag ner till hennes mammas jobb. Träffade Pelle, typ en i min släkt han är gudförälder åt min ena kusin men våra sommarstugor ligger nära varandras så vi känner dom vädigt väl. Ja, jag träffade Anna(saras mamma) iaf, sen åkte vi till ICA Väst och hämtade upp Sara som hade blivit avsläppt där. Sen var vi äntligen på väg mot Diös tre minuter innan träningen skulle börja,, PANIK!! och jag kan ju säga att alla i bilen typ freakade ut då inte GPS:en fungerade så jag fick vara GPS. Men de gick, kom dit 7 minuter över 12 efter lite ja för snabb körning. Träningen var as kul, som vanligt!! Jag lyckades lära mig kasta bra bollar på kort avstånd, av nån konstig anledning gick det bara bra på långt avstånd innan, men de fungerade äntligen, och lite pepp från coachen är aldrig fel. Under träningen fick vi oss några riktigt goda skratt och hade sjukt kul. Men de finns alltid rum för förbättring, ganska mycket faktist eftersom att vi fortfarande är nybörjare. Men lite av de rummet kommer att fyllas inom en snar framtid. Den spelade vi touch football, fotboll utan taklingar, och jag lyckades med några riktigt bra brytningar och en ordentlig ner atckling av en medspelare  menmen han stog i vägen, haha. Coacherna satt under tiden och pratade och jag hörde hur Will, headcoach, sa att jag hade en otroligt bra brytningspunkt, vad nu de är. Tror faktist jag ska fråga nån som vet lite mer än jag om de. Tumms up iaf!

Efter träningen var de skynda, skynda, skulle sälja julgranar med vanliga fotbollslaget. Mamma hoppade in under en timme eftersom att jag visste att jag skulle bli försenad, tack för de mamma. Sen stog jag där i en timme och frös, var btw hur hungrig som helst för att jag bara ätit en talrik fil och flingor till frukost och klockan närmade sig halv fyra. Så jag åt två varmkorvar och gick efter passet var slut vid fyra hem och åt middag. Sen gick jag faktist och tog en powernap, underbart!! Efter det var de tänkt att jag skulle iväg på innebandyträningen, men när jag kom ner och skulle iväg, så har pappa tagit bilen utan att säga ett ord till mig coh dragit iväg för att köpa en julgransfot. Eftersom han pajjade våran när han själv försöte sätta fast granen, det är dömt att misslyckas. Jag blev inte lite sur på de eftersom för de första bad han inte om hjälp och för de andta kunde han inte vänta på den hjälp som kom. As drygt faktist. Men jag hade klätt på mig för att träna och hade bestämmt mig för att jag skulle göra de så jag stack ut och sprang. Roligt bara att när man är på väg ut får jag höra mamma skrika att jag är sjuk och att jag sliter ut mig själv för att jag tränar mer än två timmar om dagen. Detta måste jag också påpeka är första gången på fem veckor som jag gör de eftersom att jag stukat fingret ordentligt efter en amerikanskfotbollsmatch. Men innan de hade jag en gång i veckan tre träninger en dag i veckan och totalt nio träningar varje vecka och då var jag tydligen inte sjuk?! Menmen jag vet att både mamma och pappa stressar häckarna av sig nu. Fattar dock inte varför, när blev jul någonting man måste fira och inte någonting man vill fira, jul finns faktist inte till för att folk ska dö av magsår till följd av alldeles förmycket stress, måste bara få fler människor att inse de. De var iaf as skönt att spinga och de gick gick ganska bla iaf, kom ner i tredje andningen iaf och flåsade inte spesiellt mycket efteråt även fast jag srungit 5,4km på 22 minuter. NIce iaf! Dock har jag träningsvärk i hela kroppen nu men det är ändå ganska skönt så, de får gå.

Nu ska jag gå ner och hjälpa till med att pynta granen sen ska vi se mamma mia, hela famlijen av nån anledning. Det blir nog bra även fast jag inte är jätte pepp på att se den, den verkar alldeles för överdriven men jag har överlevt dåliga filmer förr så varför skulle jag inte göra de nu. Ser faktist inte fram emot julafton så jätte mycket, allt är ju redan bestämmt iaf i min familj jag vet precis vad som kommer att hända, men de hinner jag inte delge nu, kanske hinner de innan jag går och lägger mig men vi får se.

Och nu ska jag säga rätt Ebba, PUSS PÅ LJUMSEN //  frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0