back to normal

Nu känns det knappt som om det ens har varit julafton vilket är lite tråkigt måste jag erkänna. Men på fredag, annandagjul så ska vi till farmor och farfar och äta julmat och träffa släkten. Då får jag alltid julkänsla, vi gar varit där på juldagen eller annandagjul i flera år nu och det är jätte mysigt. Förut var det en jätte traditon och alla kusiner böt julklappar, men så är det inte längre. Om jag säger så här jag får flera och flera kusiner hela tiden i stort sett, så dom blev hel enkelt lite för många. Just nu har jag 8 kusiner på pappas sida och två på mammas så det är lite skillnad på kusinsskara på de olika hållen. 

Måste säga att jag stressar sönder, jag har alldeles för mycket att göra, men de känndes helt enkelt fel att ta tag i skolarbetet innan julafton, så jag får ta lite skit för det nu vilket suger. De är sjukt hur mycket plugg som lärarna på min skolan lägger över loven. Sen är det så också att det inte är säkert att jag kommer att kunna få special idrott på skolan heller vilket bara gör mig otroligt ledsen. Jag vet att jag inte mår bra om jag inte får träna och jag vill verkligen trräna. Så nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra. Jag kan byta skola, men ett tredje byte känns som ett misslyckade men jag kan inte fortsätta som jag gör nu. Antingen skärper jag till mig med skolarbetet ordentligt och då kan de hända att jag måste hoppa träningar och det gör jag bara deprimerad eller så byter jag helt enkelt skola så att jag vet att jag får idrott. För utan idrott vet  jag helt ärligt inte hur jag skulle klara av nått. Men jag måste bestämma mig och jag vet att jag inte kan fortsätta såhär. Men ett av de största problemen är mamma och pappa, igen av dom vill att jag ska gå på Celcius. Dom säger att jag borde värdesätta min utbildning mer än så, vet ni hur ledsen jag blir av de, jag klarar inte av att höra de. Ne det går inte.

En annan dålig grej är att jag måste vänta ända tills februari innan jag får spela amerikanskfotboll igen. Men då kör det igång på riktigt. Och det kommer att bli så sjukt underbart. De är helt enkelt det som drar mig just nu.

Idag har jag tänk att jag ska ut och springa en runda, ja jag har lite dåligt samvete för all julmat. Men det är inte bara det, jag måste komma i form igen. Jag tänker inte låta nån soppa banan med mig på planen, det är bara få det är.

Nu ska jag ner och äta frukost diskutera nått med mina föreldrar läsa lite i min svenska roman, förhoppnings vis finns det nån mer än jag som inte har någonting att göra så. Sen när jag är tillbaka hemma igen så ska jag plugga. Deprimerande? -JA!!

Puss på ljumsen // frida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0